2013 óta nem történt nagyobb mértékű változás az Adventure család ranglétra tetején, azonban 2021 végre meghozta a várva várt áttörést! :)
A videóban kiveséztük a változásokat, lehetőségeket, finomságokat a motorokon.
A KTM új modellje, a 390 Adventure 2020-ban kerül forgalomba a Continental TKC 70 abroncsaival
szerelve. A motor ideális választás azok számára, akik csak most ismerkednek a terepmotorozással.
A KTM 890 Adventure R legnagyobb változása természetesen a 889 köbcentire nőtt, sorkettes motorblokk. Az eddigi 95 helyett 105 lóval, 87 helyett pedig 100 Nm forgatónyomatékával. Az eddigi információk szerint finomítottak a kipörgésgátló és az ABS működésén, megerősítették a kuplungot, módosítottak a váznyakon és könnyebb segédvázat kapott. A Rally kivitel sajátosságai pedig, hogy gyorsváltót kap (az Adventure R-hez opciós extra), 240 helyett 270mm rugóutat kap és a gyárinál 35%-kal könnyebb Akrapovic kipufogót, illetve az off-road felhasználás jegyében sík ülést és terepes viszonyokhoz való lábtartót.
Még prototípus korában a KTM 790 Adventure fejlesztői megígérték, hogy az új motor akár rally versenyen is bevethető. Ezt a 2019-es Merzouga Rally keretében rendezett Ultimate Race megszervezésével és lebonyolításával sikeresen bizonyították is. De ha ez valakinek nem lenne elég:
Nem sok idő volt pihenésre a Red Bull KTM négytagú csapatának, mivel a múlt heti verseny után azonnal megcélozták a festői francia várost, Mendét, ami a WESS idei második állomásának adott otthont. A 33. alkalommal megrendezett verseny, Franciaország legnépszerűbb klasszikus enduro megmérettetése. A három nap alatt több mint 700 km-t tett meg a mezőny, az előző hetitől nagyon különböző pályán.
A 15. alkalommal megrendezett Extreme XL Lagares immár 300 indulóval keményebb volt, mint valaha. A már tradicionálisnak számító péntek esti Endurocross futam után szombaton Porto kockaköves utcái adtak festői hátteret a prológnak. A vasárnapi hard enduro futam során pedig a Quintadona feletti hegyek legdurvább ösvényei tették próbára a mezőnyt.