ÚJ motorok
1290 Super Adventure S - AKCIÓ

Legyen életed kanyarja amiből teli gázon jössz kifelé miközben a térded még majdnem az aszfaltot súrolja, vagy épp egy rövid féktávon csúszol befelé egy murvás kanyarba. Ez az amiről a KTM 1290 Super Adventure S szól: folyamatosan a fizika törvényeivel dacolni. 160 lóerő és 140 Nm jut 215 kg száraz tömegre, és ezt a kombinációt a napjainkban motorkerékpárba építhető legkorszerűbb elektronika segít az úton tartani. Neked csak az előtted kanyargó útra kell koncentrálnod és menni… tovább és tovább.

Listaár*: 4 839 000 Ft
Eredeti ár: 5 520 000 Ft
KONFIGURÁTOR
ERŐFORRÁS
Típus2 hengeres, 4 ütemű, V 75°
Hengerűrtartalom1301 cm³
Teljesítmény160 LE
Nyomaték140 Nm
Furat/löket108 mm / 71 mm
Indítás/akkumulátorÖnindító/-
Erőátvitel6 fokozat
Kenési rendszer3 olajpumpa
HűtésFolyadék hűtés
KuplungPASC (TM) csúszó kuplung, hidraulikus
EMS/GyújtásKeihin EMS, elektronikus gázkar, két gyújtógyertya
CO2 kibocsátás129 g/km
Üzemanyag fogyasztás5.52 l/100 km
VÁZ
TípusChrome-molybdenum térhálós acélcső váz
Első futóműWP félaktív futómű, Ø 48 mm
Hátsó futóműWP monoshock félaktív futómű
Rugóút elöl/hátul200 mm/ 200 mm
Első/hátsó fékBrembo 4 dugattyús, radiálisan szerelt, úszóágyazású féknyereg, 2x féktárcsa 320 mm/Brembo 2 dugattyús féknyereg, féktárcsa 267 mm
Első/hátó felni19/17
ABSBosch 9ME kombinált ABS (offroad mód, kikapcsolható)
Lánclánc, X-gyűrűs 5/8 x 5/16
Fejcső szög64 °
Szabad magasság220 mm
Ülésmagasság860 mm
Üzemanyag tank23 l
Tömeg (üzemanyag nélkül)215 kg

Motor

Több erő áll rendelkezésedre, mint amire valaha szükséged lesz. A KTM 1290 Super Adventure S 1301 köbcentis V kettes erőforrása elképesztően erős. Szóval biztosra veheted, hogy nem lesz hiányérzeted.

Az 1301 köbcentis V kettes 160 lóerős, 140 Nm nyomatékú erőforrás éppúgy alkalmas laza motorozgatásra, mint teljes gázzal csapatni az úton vagy épp távol attól. A könnyű váznak és a kompakt de rendkívül erős blokknak köszönhetően teljesítmény-tömeg arány és menetdinamika terén kategóriájának csúcsát jelenti. Minőségi alkatrészek és kiforrott technológia alkalmazásával extrém hosszú, 15000 km-es szervizintervallumot értünk el. Ez sok. Nagyon sok…

 

PASC

Ez a csúszókuplung nem csak akkor lép működésbe, ha a motorfék nyomaték túl nagy, de gázadáskor is segít. Az előbbi esetben megakadályozza, hogy erős fékezéskor vagy hirtelen gázelvételkor a hátsó kerék megcsúszása destabilizálja a motort, utóbbi esetben csökkenti a kuplungkar működéséhez szükséges erőt, hogy akár egy újjal is kényelmesen használható legyen, kényelmesebbé téve a motorozást és energiát spórolva a vezetőnek.  

 

Hengerfej

A 75 fokos V kettes erőforrás kulcs eleme a legfejlettebb technológiákat felvonultató 4 szelepes hengerfej: hengerenként két gyújtógyertya, optimalizált szívó- és kipufogó csatornák, valamint két vezérműtengely, ami DLC bevonatú himbákon keresztül mozgatja a szelepeket.

 

Váz

Ultra könnyű térhálós acél váz, öntött alumínium lengővilla, nyitott, rács merevítéssel és minőségi WP futómű teszi a KTM 1290 Adventure S-t rendkívül stabillá és kezelhetővé. Az S modell elöl 19, hátul 17”-os kerekeivel és BREMBO fékekkel azoknak kedvez, akik elsősorban aszfalton motoroznak.

A chrome-molibdenum térhálós acél váz központi helyet foglal el a felépítményben. A lézer-vágott csöveket, robot hegeszti össze és a végeredmény nem csak szép, de mindössze 9,8 kg-ot nyom, jelentősen hozzájárulva ahhoz a motor mentekész (üzemanyag nélkül) tömegét 2017 kg-ra szorítsa le. Nincs fölösleg, csak izom.

 

Kerekek

Alacsony nyomáson öntött alumínium ötvözet kerekek pehely könnyűek és hatékonyan hozzájárulnak a rugózatlan tömeg, a teljes tömeg és a tehetetlenségi nyomaték alacsonyan tartásához, ami játékos irányíthatóság és jobb menetdinamikai tuljadonságok formájában köszön vissza. A 1290 Super Adventure S gyárilag szuper tapadós, ugyanakkor tartós 120/70 ZR 19 és 170/60 ZR 17-es Pirelli Scorpion II abroncsokkal szerelve érkezik, és támogat minden kanyarvadászatot.

 

Fél-aktív futómű

Az innovatív WP fél-aktív futómű 4 előre programozott menet programot ismer: ’Comfort’, ’Street’, ’Sport’ és ’Offroad’. Az SCU  (Suspension Control Unit) pedig valós időben, folyamatosan a körülményekhez igazítja a csillapítást a szenzorok adatai alapján. Ezen felül a hátsó futómű rugó előfeszítése négy előre programozott értékre állítható: egy személy, egy személy csomaggal, két személy, két személy csomaggal. 

 

Fék 

Pontos. Erős. Kiszámítható. Pontosan ahogy egy BREMBO féktől elvárható. Elöl két 320 mm-es tárcsa, négydugattyús, radiálisan szerelt féknyergekkel. Hátul egy nagyvonalúan méretezett 267 mm átmérőjű tárcsa felel a lassításért. Vészhelyzet esetére pedig mindig készenlétben van a kétcsatornás Bosch 9M+ ABS.

 

Üzemanyag tank

Hosszú hatótáv

A 1290 Super Adventure S nem csak könnyű, erős és megbízható, de alacsony fogyasztásának, 23l-es tankjának és 15000 km-es szerviz intervallumának köszönhetően csak megy és megy…

 

Ergonómia és komfort

Az állítási lehetőségeknek hála, az ergonómia könnyedén a helyzethez és a vezető igényeihez igazítható, így komfortosabb az utazás és szélesebb a vigyor a nap végén.

Kormány

A kormánybefogó átfordításával két helyzetben állítható a kormány helyzete, valamint 5 pozícióban állítható a fék- illetve kuplung kar távolsága. Mindez jobb beállításokat tesz lehetővé, növelve a kényelmet és a biztonságot. Világító kormánykapcsolók segítenek, hogy mindig minden funkció könnyen elérhető legyen, miközben továbbra is 100%-ig a vezetésre tudsz koncentrálni.

 

Navigálás a menüben

A különböző vezetéstámogató rendszerek beállítását, módosítását egyszerűen a kormány bal oldalán lévő kapcsoló segítségével tudod megtenni. Nagyon egyszerűen ”fel” és ”le” a menüben, bal oldali gomb a menüpont választása, jóváhagyás pedig jobb gombbal, kész. És még ennél is lehet gyorsabban a menü képernyő személyre szabásával. 

Általános információk motor próbaúthoz

Az igényeidnek legmegfelelőbb próbautat szeretnénk ajánlani, ezért kérünk, hogy figyelmesen olvasd el az alábbiakat és minél pontosabban töltsd ki az űrlapot.

A KTM kínálatában megtalálható motorok felhasználási területe rendkívül széles spektrumon mozog, csakúgy, mint az ügyfeleink felkészültsége, motorozási szokásai. Hogy csak a két végletet említsük, egész más igényei vannak egy kezdő utcai motorosnak, mint egy 20+ év tapasztalattal rendelkező terepezőnek.

Pontosan tudjuk, hogy egy tesztút mennyire fontos neked mielőtt megvásárolsz egy motort. Ezért a tesztet igyekszünk annyira rugalmasan kezelni, amennyire csak lehetséges és minden ügyfelünknek személyre szabni.

Ugyanakkor néhány korláttal is tisztában kell lenned. A motorozás veszélyes üzem! Különösen, hogy egy számodra új járművet próbálsz ki, ráadásul sok esetben a körülmények is szokatlanok.

A biztonságod érdekében ezért a tesztútra az adott kategóriában elvárható védőfelszerelések nélkül nincs lehetőség.

Naked, Supersport, Sport touring, Supermoto és Travel kategóriákban a következő védőfelszerelések kötelezőek: bukósisak, kesztyű, protektor ing, vagy protektoros motoros kabát. Javasolt: motoros csizma és protektoros motoros nadrág viselete.

Enduro, MX, E-Ride kategóriákban a következő védőfelszerelések használata kötelező: bukósisak, kesztyű, térdvédő, terepmotoros csizma, felsőtest védő protektor.Bizonyos környezeti és időjárási körülmények között nem adunk ki tesztmotort, például sötétben, vagy vizes, hideg, csúszós úton.

A tesztmotorozás csak a KTM Centrum munkatársának felügyelete alatt történhet, akinek az utasításait a próba során be kell tartani. Hozzá kell járulnod, hogy tesztútról esetleg videófelvételt készítünk.

Bizonyos esetekben a tesztmotort csak letét (készpénz, vagy tárgyi) ellenében van módunk kiadni! Erről kollégáink adnak bővebb tájékoztatást.

Az esetlegesen okozott károkért teljeskörű anyagi felelősséget kell vállalnod és a saját és örököseid nevében le kell mondanod a próbával kapcsolatban esetlegesen felmerülő kártérítési és fájdalomdíj igényről.

Jó tanácsok próbaúthoz:

  • Tudatosítsd, hogy ez nem egy örömmotorozás. Mi is imádjuk az egykerekezést, a stoppie-t, a teljes gázos kigyorsításokat és a térdkoptató hangját, de nem egy tesztúton! Önmérséklet
  • A próbaút előtt gondold át, hogy a melyek azok a tulajdonságok, amikre különösen figyelned kell. Ergonómia, futómű, fék, motorkarakterisztika, általános kezelhetőség, komfort, stb.
  • Legyél tisztában azokkal a funkciókkal, amiket ki szeretnél próbálni, például különböző üzemmódok, futóműbeállítások, gyorsváltó, stb.
  • A tesztútra kipihenten, arra a leginkább alkalmas állapotban érkezz.
  • A tesztvezetéshez szükséges okmányokat semmiképp ne felejtsd el: személyi igazolvány, lakcímkártya, vezetői engedély.

Jelentkezés tesztvezetésre

| elolvasás
| letöltés

* Ha a vásárlást a jelenlegi motorod beszámíttatásával tervezed, kérünk töltsd ki a következő űrlapot.

Motor beszámítása

Az űrlap kitöltése nem jelent semmilyen kötelezettséget egyik fél számára sem, az kizárólag az értékesítési ügymenet gyorsítását, leegyszerűsítését szolgálja. Végleges ajánlatot kizárólag személyesen és a motorkerékpár szervizünkben történt állapotfelmérését követően áll módunkban adni.
| elolvasás
KTM jármű kategóriák:   Travel   |   Naked   |   Sports tourer   |   Supermoto   |   Supersport   |   Enduro   |   MX   |