ÚJ motorok
390 Adventure

A 390 Adventure garantáltan csillapítja a kalandvágyad. Ez az egyhengeres túraenduro egyszerre sportos és jól felszerelt. Tökéletesen illik a KTM Adventure palettára. Ergonómiája, sima teljesítményleadása és fejlett elektronikája sokoldalúvá teszi. Azoknak akik a mindenapokban is a kalandokat keresik.

Listaár*: 1 866 000 Ft
KONFIGURÁTOR
ERŐFORRÁS
Típus1 hengeres, 4 ütemű
Hengerűrtartalom373.2 cm³
Teljesítmény44 LE
Nyomaték37 Nm
Furat/löket89mm / 60 mm
Kompresszió arány12.6:1
Indítás/akkumulátorönindító, 12V, 8 Ah
Erőátvitel6 fokokzat
Üzemanyag ellátásBosch EFI (throttle body 38 mm)
Vezérlés4 V / DOHC
Kenési rendszernedves karteres
Primer áttétel30:80
Szekunder áttétel15:45
HűtésFolyadék hűtés
KuplungPASC™ csúszókuplung, mechanikus
EMS/GyújtásBosch EMS, RBW, elektronikus gázkar
VÁZ
Típusacélcső váz
Segédvázacélcső segédváz
KormányAlumínium, kúpos, Ø 26 / 22 mm
Első futóműWP APEX, Ø 43 mm, állítható nyomó és húzó fokozat
Hátsó futóműWP Apex, állítható húzó fokozat és rugó előfeszítés
Rugóút elöl/hátul170 / 177 mm
Első/hátsó fékBybre négydugattyús, radiálisan szerelt féknyereg, tárcsa Ø 320 mm / egydugattyús, úszó nyereg, tárcsa Ø 230mm
Első/hátó felniÖntött alumínium kerekek
Első/hátsó gumi100/90-19; 130/80-17
ABSBosch 9.1MP kétcsatornás (kikapcsolható)
LáncX-Ring 520
KipufogóAcél első dob és alumínium végdob
Fejcső szög63,5°
Tengelytáv1,430 ± 15.5 mm
Szabad magasság200 mm
Ülésmagasság855 mm
Üzemanyag tankKörülbelül 14,5 L / 3,5 L tartalék
Tömeg (üzemanyag nélkül)158 kg

Erőforrás és kipufogó

A kaland mindig egy próba is. Embernek és technikának egyaránt. A Dakar Rally-n – ami minden kaland atyja - elért rekord számú győzelemmel a KTM megtanulta, hogyan tud olyan erőforrást építeni, ami a körülmények rendkívül széles spektrumán képes jól teljesíteni. Nem számít milyen messze, milyen keményen, vagy az, hogy mennyit mennél. A KTM Adventure modellek könnyű és kompakt erőforrása extrém távlatokat nyit meg.  

 

Ez a vízhűtéses, egyhengeres, négyütemű, 373 cm3-es motorblokk méltó arra, hogy egy valódi KTM ADVENTURE modellben szolgáljon. Az önindítós blokk csúcsteljesítménye 43 LE, ami 37 Nm csúcs nyomatékkal társul. A hengerfejben két vezérműtengely és 4 szelep dolgozik, az üzemanyag ellátásért befecskendező felel és mindez kiegészül egy kiegyensúlyozó tengellyel, ami egy egyhengerest meghazudtoló járáskultúrával ruházza fel. Könnyű, kompakt konstrukciója egyenes légbeömlőket tesz lehetővé, ami csökkenti a levegő útját az égéstérig és segíti az üzemi hőmérséklet minél előbbi elérését. A kipufogógázok két katalizátoron keresztül, optimalizált úton hagyják el az üzemanyag ventillációs rendszerrel (EVAP) is felszerelt motort, így még kevésebb szennyező anyag jut a levegőbe. A KTM 390 Adventure kiemelkedően gazdaságos, alacsony kibocsátású gép, ami természetesen teljesíti a rendkívül szigorú EURO 4-es környezetvédelmi normát.

Csúszó kuplung

Megakadályozza a kerék megcsúszását agresszív visszaváltáskor, így stabilabb marad a motor, ami különösen aszfalton, kanyarba való befékezés közben jön jól. Nincs több hátsó kerék csapkodás. 

Henger és Dugattyú

A 89 mm furatú hengerben mozgó dugattyú tartósságát DLC bevonat garantálja. A 60 mm-es lökettel kombinálva ez 373,2 cm3-es lökettérfogatot eredményez, a kompresszió arány 12,6:1. A dugattyú tetejét olaj permet hűti. Hüvely nélküli, nicasil bevonatú alumínium henger, open deck konstrukcióval.

Hengerfej

Az erőforrás egyik kulcs eleme a legfejlettebb technológiákat felvonultató 4 szelepes hengerfej: optimalizált szívó- és kipufogó csatornák, valamint két vezérműtengely, ami DLC bevonatú finger follower himbákon keresztül mozgatja a szelepeket. Ez ugyanaz a technikai megoldás, ami több off-road modellben, például a 1290 Adventure modellekben is megtalálható. Az alacsony surlódást biztosító megoldás extrém megbízhatóságot is jelent egyben és kimondottan jól tűri a magas fordulatot, akkár hosszú időn keresztül is.   

EMS / RIDE-BY-WIRE

A 390 Adventure a lehető legmodernebb motorvezérlő rendszerrel (EMS), 46 mm-es torokátmérőjű befecskendezővel van felszerelve. Hagyományos gázbowden helyett ride-by-wire rendszert használ, ami a gázparancsokat egyéb paramétereket is figyelembe véve továbbítja a pillangó szelepet mozgató szervo motor felé, lágy és lineáris teljesítményleadást eredményezve.

Sebességváltó

A 390 Adventure robusztus 6 sebességes váltója tökéletesen passzol az erőforráshoz, fokozat kiosztása pedig lehetővé teszi, hogy mind aszfalton, mind terepen minden helyzetben megtaláld a megfelelő sebességfokozatot.

Kipufogó

Ez a könnyű, kompakt kipufogó rendszer, acél leömlővel és első dobbal, valamint alumínium palástos végdobbal hatásosan járul hozzá mind a tömeg, mind pedig a káros égéstermék alacsony szinten tartásához. Vonalvezetésének köszönhetően nem akadályozza a vezetőt a mozgásban, A végdob pedig közel van a motor tömegközéppontjához, így is hozzájárulva a könnyed kezelhetőséghez. A leömlőbe és az első dobba integrált katalizátoroknak is köszönhetően a kipufogó gáz is teljesíti az EURO 4 normát.

Váz

A KTM 390 Adventure egy sokoldalú túramotor, kiegyensúlyozott és céltudatos. Szuper agilis és sportos közúton, miközben kiemelkedően terepképes. Viszonylag nagy üzemanyagtankja ellenére rendkívül ergonomikus és a terepen elengedhetetlen, nagy mozgási szabadságot biztosít a vezetőnek. Kezdőket is támogató kis ülésmagassága ellenére viszonylag nagy hasmagasságot sikerült elérni. Strapabíró, minimalista műanyag idomai is egyértelműen mutatják, hogy ez a motor kőkemény off-road felmenőkkel rendelkezik.  

A sokat látott KTM 450 Rally-hoz hasonlóan, a 390 Adventure-nek is ultrakönnyű, stabil, térhálós acél váza van. Strapabírása vitán felüli. Ez az alkatrész a gerince ennek a fürge kalandmotornak. A tökéletes egyensúly érdekében pont ott rugalmas, és ott merev ahol kell. 1430 (+/-15,5) mm tengelytávval és 63,5 fokos fejcső szöggel kiegészülve egyértelmű off-road beállítottságot sugall. Ugyanakkor ez az alapja a kiváló egyenesfutásának és agilis kormámyzásának is. A kiegyensúlyozottság mintaképe.

Segédváz

Az acélcső segédváz 4 csavarral rögzül a vázhoz. Tervezési szempont volt a kis súly, de lényeges, hogy az utast és a csomagokat is biztosan elbírja még akkor is ha rázóssá válik a helyzet.

Lengővilla

A nagy precizitással gyártott, öntött alumínium lengővillát nyitott rács szerkezet merevíti, ugyanakkor tervezett rugalmassága lévén hozzájárul mind a stabilitáshoz, mind a komforthoz. A rugóstag közvetlenül (himbarendszer nélkül) kapcsolódik, ezáltal is egyszerűbbé téve a motort, csökkentve az alkatrészek számát. 

Felfüggesztés

A világ legkeményebb pályáin szerzett sok-sok év versenytapasztalattal a háta mögött a WP futómű elemek tökéletesen passzolnak a KTM 390 Adventure-höz. Teljesen állítható WP APEX villa és rugós tag gondoskodik a komfortról és a biztos úttartásról, még durvább körülmények között is.

A 43 mm-es WP APEX fordított villa eredetileg enduro felhasználásra készült és kategóriájában a legjobbak közül való. Mindkét szárban tekercsrugó van, de a csillapítás funkció meg van osztva az egyes szárak között. A kompressziót a bal, a húzó csillapítást a jobb villaszár tetején elhelyezett állító tárcsa segítségével könnyen, gyorsan lehet változtatni. A technológia a felhasznált anyagok és a szigorú gyártási folyamat kiváló tulajdonságokkal ruházza fel a 170 mm-es rugóúttal rendelkező villát.

A 177 mm-es mozgást biztosító minőségi WP APEX rugós tag hosszú kalandtúrákhoz optimalizált karakterisztikájával tökéletesen passzol a 390 Adventure-höz. Állítható rugó előfeszítés és húzó csillapítása teszi minden körülmények között kiemelkedővé.

Fék

A minőségi BYBRE fék, elöl 320 mm-es tárcsával és 4 dugattyús radiálisan szerelt féknyereggel nem egy kezdő motor benyomását kelti. Hátul 230 mm-es tárcsa és úszó nyereg lassítja a 390 Adventure-t. Az igazán meleg helyzetekben pedig Bosch 2 csatornás ABS gondoskodik a biztonságról.

 

Üzemanyag tank

Az üzemanyag tank a motor formavilágának meghatározó eleme, egy mérnöki műremek. Formája jelentős szerepet játszik a motor általános ergonómiájában, ami nagy mozgási szabadságot ad a vezetőnek és magasabbak számára is kényelmessé teszi. 14,5 liter űrtartalmával és kiemelkedően alacsony fogyasztásával 400 km-es hatótávolságot tesz lehetővé.

Ergonómia és komfort

A KTM 390 Adventure számos opciót kínál, hogy fokozza a komfortot. Például magasabb vagy alacsonyabb ülést és állítható kormány magasságot. A hosszú távú rally-k tapasztalatait felhasználva, a tervezéskor a kényelem és a kontrollálhatóság voltak az ergonómia kialakításának fő szempontjai.

Kormány

Csakúgy, mint nagyobb testvérein, a 390-en is egy minőségi kúpos alumínium kormány gondoskodik a kényelemről és a precíz vezethetőségről. A TFT műszerfal menüjét a bal kormánykapcsolóról könnyen, gyorsan és biztonságosan lehet elérni.

Ülés

A két részből álló ülés hosszú távon is kényelmes, ugyanakkor a sportos vezetést is támogatja. 855 mm-es magasságával és a tank közelében keskeny kialakításával az alacsonyabb pilótáknak is kedvez. Az ülés huzata egy okos kompromisszum a tapadás és a könnyű mozgás között, a szivacs kialakítása olyan, hogy minél több motorzásra ösztönözzön. Az ülés könnyen levehető, így egyszerű és gyors hozzáférést biztosít a légszűrőhöz és egy kis tároló rekeszhez.

Lábtartó

A széles, robusztus lábtartó az off-road modellekéhez hasonló. Egész napos menetekhez is tökéletes, függetlenül attól, hogy mennyit kell ülve vagy állva motorozni. Használata egyaránt tökéletes terep vagy utcai csizmával. Gumi betét teszi kényelmessé az aszfalton, ennek eltávolítása után pedig tökéletes tapadást és kontrollt ad, akár sárban is.

Szélvédő plexi

A KTM 390 Adventure plexije hatékonyanan véd, de kialakításának köszönhetően nem gátolja a vezető mozgását és még sárral borítva sem gátolja a kilátást. Gyárilag két állásban rögzíthető és magasabb vagy alacsonyabb verziókban is elérhető.

Felépítés és grafika

A 390 Adventure felépítésével és megjelenésével nem csupán le akar nyűgözni, de erősen hozzájárul a motorozás minőségéhez is. A sportos grafika hangsúlyozza a motor kötődését a rally versenyzés világához és komoly kalandokra hív.

Felépítés

Egyszerre minimalista és maximalista. A 390 Adventure kialakítása vérbeli KTM. Tökéletes ergonómia és agresszív megjelenés jellemzi, ami a rally motorokra emlékeztet. Kalandra kész, anyagában színezett műanyag elemei karcosan is jól mutatnak. A tank és a hátsó idomok valamivel szélesebbek, mint az ülés, hogy ne rögtön az szakadjon. A tank formája hozzájárul a legjobb testhelyzet felvételéhez. Az első lámpa maszk minimalista formaterve egyértelműen a sportosság jele. Az alacsony sárvédő jó aerodinamikát ad, és hatékonyan véd a felverődő vízpermet ellen. Erős kartervédő gondoskodik a motorblokk és a kipufogó biztonságáról kemény terepen is.

LED világítás

A 390 Adventure minden lámpája korszerű LED technológiás, így nem csak kiváló látást és láthatóságot biztosít minden helyzetben, de kompakt méreteivel hozzájárul a motor karcsú formatervéhez is.

TFT műszerfal

A legutóbbi trendeknek megfelelő színes TFT műszerfal fényereje automatikusan a körülményekhez igazodik, midig tökéletesen leolvashatóvá téve az adatokat. A beépített vaku segít a váltások tökéletes időzítésében, a tiszta elrendezés miatt pedig könnyen és egyértelműen tudunk leolvasni minden fontos információt. A menüben intuitív kormánykapcsoló segítségével mozoghatunk.


 

Szoftver és elektronika

A KTM 390 Adventure minden szükséges információval ellát és figyel. Ha túllőnél a célon, csak akkor avatkozik be. A KTM által használt szoftverek és elektronikák lehetővé teszik, hogy minden pillanatban felhőtlenól élvezd a motorozást.  

Vezetést támogató rendszerek  

A KTM által fejlesztett vezetés támogató rendszerek szabadabb, gyorsabb és biztonságosabb motorozást garantálnak, a körülményektől és a pilóta képességeitől függetlenül.  

Kipörgés gátló - MTC

Motorcycle Traction Control - motorkerékpárokra fejleszett dőlésszög érzékeny kipörgésgátló, ami azonnal beavatkozik, amint a hátsó kerék sebessége nagyobb, mint az aktuális menethelyzetben megengedhető. Az MTC ezredmásodpercek alatt képes szinte észrevehetetlenül csökkenteni a teljesítményt épp olyan mértékben, hogy a kerék túlpörgése tűréshatáron belülre kerüljön. A kipörgésgátló - ha a helyzet vagy a vezető megkívánja - kikapcsolható. 

Off Road ABS

A motor viselkedése fékezéskor  aszfalt burkolaton viszonylag jól számítható. Ugyanez már nem mondhatő el, ha homokban, sárban, murván, vagy köveken (pláne nem ezek különböző konbinációján) történik mindez. Az off-road ABS funkció ezért alapvetően különbözik a legmegengedőbb aszfaltos beállítástól is. Ez esetben a hátsó keréken egyáltalán nem működik az ABS, az elsőn pedig a beavakozás mértéke sokkal kisebb, valamint a dőlésszög adatot figyelmen kívül hagyja a rendszer, a terepmotorozás sajátosságainak megfelelően. 

Dőlészög érzékeny, vagy "kanyar" ABS

A KTM kanyar ABS mindig maximális fékerőt tesz lehetővé, függetlenül attól, hogy mennyire van bedöntve a motor. Természetesen terep használathoz kikapcsolható.

KTM MY RIDE

A KTM MY RIDE rendszerrel a motor az okostelefonnal összekapcsolahtó és az alábbi funkciókat nyújtja: hívások fogadása, zenehallgatás, navigáció az opcionális app használatával. Mindez a kormányról biztonságosan vezérelhető módon. További információ a www.ktm.com/my-ride oldaon.

 

Általános információk motor próbaúthoz

Az igényeidnek legmegfelelőbb próbautat szeretnénk ajánlani, ezért kérünk, hogy figyelmesen olvasd el az alábbiakat és minél pontosabban töltsd ki az űrlapot.

A KTM kínálatában megtalálható motorok felhasználási területe rendkívül széles spektrumon mozog, csakúgy, mint az ügyfeleink felkészültsége, motorozási szokásai. Hogy csak a két végletet említsük, egész más igényei vannak egy kezdő utcai motorosnak, mint egy 20+ év tapasztalattal rendelkező terepezőnek.

Pontosan tudjuk, hogy egy tesztút mennyire fontos neked mielőtt megvásárolsz egy motort. Ezért a tesztet igyekszünk annyira rugalmasan kezelni, amennyire csak lehetséges és minden ügyfelünknek személyre szabni.

Ugyanakkor néhány korláttal is tisztában kell lenned. A motorozás veszélyes üzem! Különösen, hogy egy számodra új járművet próbálsz ki, ráadásul sok esetben a körülmények is szokatlanok.

A biztonságod érdekében ezért a tesztútra az adott kategóriában elvárható védőfelszerelések nélkül nincs lehetőség.

Naked, Supersport, Sport touring, Supermoto és Travel kategóriákban a következő védőfelszerelések kötelezőek: bukósisak, kesztyű, protektor ing, vagy protektoros motoros kabát. Javasolt: motoros csizma és protektoros motoros nadrág viselete.

Enduro, MX, E-Ride kategóriákban a következő védőfelszerelések használata kötelező: bukósisak, kesztyű, térdvédő, terepmotoros csizma, felsőtest védő protektor.Bizonyos környezeti és időjárási körülmények között nem adunk ki tesztmotort, például sötétben, vagy vizes, hideg, csúszós úton.

A tesztmotorozás csak a KTM Centrum munkatársának felügyelete alatt történhet, akinek az utasításait a próba során be kell tartani. Hozzá kell járulnod, hogy tesztútról esetleg videófelvételt készítünk.

Bizonyos esetekben a tesztmotort csak letét (készpénz, vagy tárgyi) ellenében van módunk kiadni! Erről kollégáink adnak bővebb tájékoztatást.

Az esetlegesen okozott károkért teljeskörű anyagi felelősséget kell vállalnod és a saját és örököseid nevében le kell mondanod a próbával kapcsolatban esetlegesen felmerülő kártérítési és fájdalomdíj igényről.

Jó tanácsok próbaúthoz:

  • Tudatosítsd, hogy ez nem egy örömmotorozás. Mi is imádjuk az egykerekezést, a stoppie-t, a teljes gázos kigyorsításokat és a térdkoptató hangját, de nem egy tesztúton! Önmérséklet
  • A próbaút előtt gondold át, hogy a melyek azok a tulajdonságok, amikre különösen figyelned kell. Ergonómia, futómű, fék, motorkarakterisztika, általános kezelhetőség, komfort, stb.
  • Legyél tisztában azokkal a funkciókkal, amiket ki szeretnél próbálni, például különböző üzemmódok, futóműbeállítások, gyorsváltó, stb.
  • A tesztútra kipihenten, arra a leginkább alkalmas állapotban érkezz.
  • A tesztvezetéshez szükséges okmányokat semmiképp ne felejtsd el: személyi igazolvány, lakcímkártya, vezetői engedély.

Jelentkezés tesztvezetésre

| elolvasás
| letöltés

* Ha a vásárlást a jelenlegi motorod beszámíttatásával tervezed, kérünk töltsd ki a következő űrlapot.

Motor beszámítása

Az űrlap kitöltése nem jelent semmilyen kötelezettséget egyik fél számára sem, az kizárólag az értékesítési ügymenet gyorsítását, leegyszerűsítését szolgálja. Végleges ajánlatot kizárólag személyesen és a motorkerékpár szervizünkben történt állapotfelmérését követően áll módunkban adni.
| elolvasás
KTM jármű kategóriák:   Travel   |   Naked   |   Sports tourer   |   Supermoto   |   Supersport   |   E-ride   |   Enduro   |   MX   |