ÚJ motorok
690 ENDURO R 2021

Hagyd otthon az utánfutót és érezd, ahogy egyre feljebb szökik az adrenalin szinted miközben közelítesz kedvenc enduro pályád felé. A KTM 690 Enduro R aszfalton is elemében van, de az igazi arcát terepen mutatja meg. Könnyű váza, agresszív felépítése és sokat bizonyított LC4 motorja, a legmodernebb elektronikával és WP XPLOR futóművel a sokoldalúság igazi bajnokává teszi.

Listaár*: 3 790 000 Ft
KONFIGURÁTOR
ERŐFORRÁS
Típus1 hengeres, 4 ütemű
Hengerűrtartalom693 cm³
Teljesítmény55 Kw
Nyomaték73.5 Nm
Furat/löket105 mm/ 80 mm
Indítás/akkumulátorÖnindító/-
Erőátvitel6 fokozat
HűtésFolyadék hűtés
KuplungPASC™ hidraulikus működtetésű csúszókuplung
EMS/GyújtásKeihin EMS, elektronikus gázkar, 2 gyújtógyertya
CO2 kibocsátás99 g/km
Üzemanyag fogyasztás4.3 l/100 km
VÁZ
TípusChrome-molybdenum térhálós acélcső váz, porfestett
Első futóműWP Xplor USD Ø 48 mm
Hátsó futóműWP Xplor, Pro-Lever himbarendszer
Rugóút elöl/hátul250 mm / 250 mm
Első/hátsó fékBrembo 2 dugattyús úszóágyazású féknyereg, tárcsafék 300 mm/ Brembo 1 dugattyús úszóágyazású féknyereg, tárcsafék 240 mm
ABSBosch 9.1 MP (dőlésszög érzékeny-ABS és offroad mód, kikapcsolható)
LáncX-gyűrűs 5/8 x 1/4
Fejcső szög62 °
Szabad magasság269 mm
Ülésmagasság929 mm
Üzemanyag tank13.5 l
Tömeg (üzemanyag nélkül)146 kg

Erőforrás

A 690 LC4 legújabb verziója minden eddiginél erőteljesebb, ugyanakor simább teljesítményleadása miatt terepen és aszfalton is könnyebben motorozható. A fejlesztés során midig a felhasználó volt a középpontban, hogy a megbízható és kiszámíthatóan működő motor magabiztosságot adjon minden helyzetben és a vezetőnek kizárólag az élményre kelljen koncentrálnia.

A motor egyszerre ad hatalmas nyomatékot alacsony fordulaton, ugyanakkor kimondottan szeret pörögni is. Ez a tulajdonsága teszi lehetővé, hogy a körülmények olyan széles spektrumán tudjon kiemelkedően teljesíteni. És egy extra: mindezen felül még takarékos is. 

Hengerfej

A könnyű, kompakt, hengerfejeben egy vezérműtengely van a szívó szelepek fölött, valamint egy másodlags kiegyensúlyozó tengely, amit szintén a vezérműlánc hajt. A szívó szelepeket a tengely un. finger follower-eken keresztül, míg a kipufogó szelepeket hagyományos szelephimbákon keresztül mozgatja. 

A szivó csatornában egy rezonátor kamra van, ami kiegyenlíti a nyomásingadozásokat, így finomabb gázreakciót és kevesebb vibrációt eredményez. 

Kiegyenlítő tengelyek

Dupla kiegyenlítő tengely gondoskodik a vibráció csökkentéséről. Egy a főtengely előtt, egy pedig a hengerfejben. 

Dugattyú és hajtórúd

Könnyű, esztergált dugattyú segíti az alternáló mozgásból eredő rezgések minimalizálását és a siklócsapágyas könnyű hajtórúddal kiegészülve hozzájárul a moto könnyű, pörgős karakteréhez. 

PASC kuplung

A PASC (Power Assist slipper Clutch) kuplung minimális kézi erővel működik, hogy több energiát spóroljon a vezetőnek. Megakadályozza  akerék megcsúszását agresszív visszaváltáskor, így stabilabb marad a motor, ami különösen aszfalton, kanyarba való befékezés közben jön különösen jól. 

Sebességváltó

6 fokozatú, könnyen használható sebességváltó Quickshifter +-szal lehetővé teszi, hogy kuplung használata nélkül válthass. Ez nem csak azért jó, mert masszívabban tudod fogni a kormányt, de több vonóerő is áll így rendelkezésedre. 

Ride-By-Wire

A KTM ride-by-wire rendszer a gázkar által adott parancsokat további változók figyelembe vétele mellett továbbítja a pillangószelepet működtető motor felé, így érve el még hatékonyabb és a körülményeknek jobban megfelelő pillangószelep állást. 

Injektor/ EMS

Az elektromos üzemanyagbefecskendező és EMS lehetővé teszi, hogy a teljesítmmény alkalmazkodjon a körülményekhez. Az eredmény: több erő kontrolláltabb fomában, kisebb káros anyag kibocsátás, kisebb fogyasztás, valamint az MTC (motorcycle traction control), az MSR (motor slip regulation) és a Quickshifter +. A vezető 3 motorkarakterisztika közül választhat. Két  különböző méretű, egymástól függetlenül működő gyújtógyertya felel a még hatékonyabb és simább munka ütemért.  

Hosszú szerviz intervallum

Az alacsony üzemanyag fogyasztás mellett a 690 Enduro R 10000 km-es szerviz intervallummal is kedvez tulajdonosa pénztárcájának.  

Csúszó kuplung

A 690 Enduro R-en a csúszó kuplung a széria felszerelés része. Nincs több hátsó kerék csapkodás. 

Váz

Távoli kanyargós utak, rázós dózerek, vagy épp szűk, egy nyomos ösvények, a 690 ENDURO R továbbfejlesztett vázának, új WP XPLOR fűtútűvéenk és heavy duty off road kerekeinek köszönhetően mindenhol még jobb lett. 

A váz különböző átmérőjű és falvastagságú, top minőségű chrome-molybdenum csövekből készül. Ez a kifinomult váztervezés nagyobb torzionális merevséget tesz lehetővé, miközben a fútóművet és ezáltal a vezetőt tervezett longitudinális rugalmasság segíti. 

Segédváz

A hátul elhelyezett üzemanyag tank teherviselő elem is egyben, ami segít alacsonyan tartani a tömeget és egyszerűbbé teszi a hátsó traktus felépítését. 

Lengővilla

A lengővilla egy himbarendszeren keresztül kapcsolódik a  rugóstaghoz, ami erősen progresszív karakterisztikával ruházza fel a hátsó futóművet. Az egész alkatrész egyetlen darabból áll, így a hegesztésből adódó eltérések és esetleges gyenge pontok ki vannak zárva. 

Villahíd


Rendkívül merev, mart alumínium villabefogó, 24 és 22mm között állítható offset-tel. 4 ponton rögzíthető a kormány, hogy mindenki megtalálj a tökéletes ergonómiát. 

Első villa

A WP XPLOR 48 villának köszönhetően egyszerűbbé válik a kemény terep. Az eredetileg EXC modellekre fejlesztett megoldás az egyik villaszárban állítja a húzó, másikban a nyomó csillapítást. Így egyszerűen és gyorsan, 30 fokozatban állítható mindkettő a teleszkópszár tetején lévő karral.

 

Rugós tag

A WP XPLOR rugós tag himbarendszeren keresztül kapcsolódik a vázhoz és lengővillához. Ez kellően progresszívvé teszi a futóművet és hatékony felütés elleni védelmet jelent. Teljesen állítható, beleértve a gyors és lassú nyomó csillapítást is, így tág határok között a körülményekhez és a vezető igényeihez igazítható.   

Kerék és Gumi

A KTM kerekek lelke egy könnyű, CNC mart agy, ami kifinomult, könnyű, de rendkívül erős, 21 és 18"-os felnikkel van összefűzve. A Mitas E07 abroncsok teszik terepre is alkalmassá. 

Fék

Kimagasló teljesítményű, könnyű fékek a piacvezető gyártótól, a  Brembo-tól. 300- és 240mm-es, hullámos tárcsákkal a fékerő és moduláció tökéletes kombinációját adja.

Tank

Nagy, 13,5 L-es tank, ami teherviselő elem is egyben és a váz hátsó részének stabilitásáért is felel.

 

Felfüggesztés

Profiktól mindenkinek: A KTM 690 Enduro R WP USD 48mm-es villája 250mm rugóúttal és rengeteg állítási lehetőséggel mesterien egyensúlyozik a különböző felhasználási terüetek között: ingázás, túrázás, aszfalt, vagy terep. A húzó és nyomó csillapítás külön szárakban helyezkedik el, ami lehetővé teszi, hogy az állító csavarok mindkét villaszár tetején helyezkedjenek el és a két funkció ne befolyásolja egymás működését. A himbarendszeren keresztül rögzített rugós tag 250mm-t mozog és külön állítható rajta a lassú és a gyors nyomó csillapítás. 

Ergonómia és komfort

A 690 ENDURO R tökéletes példája a READY TO RACE filozófiának. Elődjéhez képest keskenyebb és agresszívebb, az ülésmagasság pedig úgy csökkent, hogy nem kellett feláldozni egyetlen mm-t sem a szabad magasságból. A gumi ágyazású kormány rögzítéssel kiegészítve kiemelkedően jó ergonómiát és kontrollt ad. 

Lábtartó

A kifinomult "No Dirt" lábtartók biztosan tartják a csizmát kemény terepen, még akkor is, ha igazán nagy a sár. Hosszú aszfaltos szakaszokhoz gumi betétet érdemes behelyezni, ami tovább csökkenti a vibrációt. 

Ülés

Az ülésmagasság 910 mm-re csökkent, változatlan szabad magasság mellett. A bordázott huzat tökéletesen alkamas terep használatra, körülmélnyektől függetlenül optimális tapadást biztosít. 

Idomok és megjelenés

A KTM versenymotork ihlette dizájn friss és üde. agresszív és szinte könyörög, hogy sokat és keményen menj vele. 

Szofver és elektronika


Modern elektronika és szoftver

Modern elektronikai segédeszközök és szoftverek diszkréten bújnak meg a 690-ben és segítenek minden terepen és minden körülmények között, épp csak annyia, amennyire feltétlenül szükséges. 

Menetprogramok

Két mód áll rendelkezésre: "Street" mód, ami esetén a gázreakció sportos, a kipörgés és az első kerék felemelkedése korlátozva van, és ennek ellentéte, az "Off-road" mód, ahol a gázreakció finomabb és az Off-road Traction Control alig avatkozik be a kipörgés és az első kerék felemelése esetén. Az üzemmódok közötti váltás egyszerűen a kormnyon elhelyezett kapcsolóval, akár menet közben is történhet. Szükség esetén a traction control kikapcsolható. 

Dőlészög szenzor

A dőlészög szenzor folyamatosan monitorozza a motor aktuális ledöntöttségét és ezekkel az adatokkal látja el az ECU-t és a többi kontroll egységet, hogy aztán dőlészögtől függetlenül mindig optimális legyen a vonó- és fékerő. 

Kipörgés gátló - MTC

Motorcycle Traction Control - motorkerékpárokra fejleszett dőlésszög érzékeny kipörgésgátló, ami azonnal beavatkozik, amint a hátsó kerék sebessége nagyobb, mint az aktuális menethelyzetben megengedhető. Az MTC ezredmásodpercek alatt képes szinte észrevehetetlenül csökkenteni a teljesítményt épp olyan mértékben, hogy a kerék túlpörgése tűréshatáron belülre kerüljön. A kipörgésgátló - ha a helyzet vagy a vezető megkívánja - kikapcsolható.     

Dőlészög érzékeny, vagy "kanyar" ABS

A KTM kanyar ABS mindig maximális fékerőt tesz lehetővé, függetlenül attól, hogy mennyire van bedöntve a motor. Természetesen terep használathoz kikapcsolható.

Off Road ABS

A motor viselkedése fékezéskor  aszfalt burkolaton viszonylag jól számítható. Ugyanez már nem mondhatő el, ha homokban, sárban, murván, vagy köveken (pláne nem ezek különböző konbinációján) történik mindez. Az off-road ABS funkció ezért alapvetően különbözik a legmegengedőbb aszfaltos beállítástól is. Ez esetben a hátsó keréken egyáltalán nem működik az ABS, az elsőn pedig a beavakozás mértéke sokkal kisebb, valamint a dőlésszög adatot figyelmen kívül hagyja a rendszer, a terepmotorozás sajátosságainak megfelelően.

QUICKSHIFTER+

A Quickshifter+ két szenzort használ, egy a váltókar elmozdulása esetén szünetelteti a befecskendezést, a másik szenzor érzékeli, hogy mikor kerül a váltó a következő fokozatba és ennek megtörténte esetén azonnal újraindítja a befecskendezést és nyitja a pilangószelepet. Ezáltal a váltás minden esetben gyor és sima. Visszaváltáskor a rendszer a fordulatszámot az alacsonyabb fokozathoz állítja.  

Kiegészítők és csomag

Tedd egyedivé 690 ENDURO R-ed, szereld fel a szükséges kiegészítőkkel és juss el olyan helyekre, ahova csak kevesen. 

Általános információk motor próbaúthoz

Az igényeidnek legmegfelelőbb próbautat szeretnénk ajánlani, ezért kérünk, hogy figyelmesen olvasd el az alábbiakat és minél pontosabban töltsd ki az űrlapot.

A KTM kínálatában megtalálható motorok felhasználási területe rendkívül széles spektrumon mozog, csakúgy, mint az ügyfeleink felkészültsége, motorozási szokásai. Hogy csak a két végletet említsük, egész más igényei vannak egy kezdő utcai motorosnak, mint egy 20+ év tapasztalattal rendelkező terepezőnek.

Pontosan tudjuk, hogy egy tesztút mennyire fontos neked mielőtt megvásárolsz egy motort. Ezért a tesztet igyekszünk annyira rugalmasan kezelni, amennyire csak lehetséges és minden ügyfelünknek személyre szabni.

Ugyanakkor néhány korláttal is tisztában kell lenned. A motorozás veszélyes üzem! Különösen, hogy egy számodra új járművet próbálsz ki, ráadásul sok esetben a körülmények is szokatlanok.

A biztonságod érdekében ezért a tesztútra az adott kategóriában elvárható védőfelszerelések nélkül nincs lehetőség.

Naked, Supersport, Sport touring, Supermoto és Travel kategóriákban a következő védőfelszerelések kötelezőek: bukósisak, kesztyű, protektor ing, vagy protektoros motoros kabát. Javasolt: motoros csizma és protektoros motoros nadrág viselete.

Enduro, MX, E-Ride kategóriákban a következő védőfelszerelések használata kötelező: bukósisak, kesztyű, térdvédő, terepmotoros csizma, felsőtest védő protektor.Bizonyos környezeti és időjárási körülmények között nem adunk ki tesztmotort, például sötétben, vagy vizes, hideg, csúszós úton.

A tesztmotorozás csak a KTM Centrum munkatársának felügyelete alatt történhet, akinek az utasításait a próba során be kell tartani. Hozzá kell járulnod, hogy tesztútról esetleg videófelvételt készítünk.

Bizonyos esetekben a tesztmotort csak letét (készpénz, vagy tárgyi) ellenében van módunk kiadni! Erről kollégáink adnak bővebb tájékoztatást.

Az esetlegesen okozott károkért teljeskörű anyagi felelősséget kell vállalnod és a saját és örököseid nevében le kell mondanod a próbával kapcsolatban esetlegesen felmerülő kártérítési és fájdalomdíj igényről.

Jó tanácsok próbaúthoz:

  • Tudatosítsd, hogy ez nem egy örömmotorozás. Mi is imádjuk az egykerekezést, a stoppie-t, a teljes gázos kigyorsításokat és a térdkoptató hangját, de nem egy tesztúton! Önmérséklet
  • A próbaút előtt gondold át, hogy a melyek azok a tulajdonságok, amikre különösen figyelned kell. Ergonómia, futómű, fék, motorkarakterisztika, általános kezelhetőség, komfort, stb.
  • Legyél tisztában azokkal a funkciókkal, amiket ki szeretnél próbálni, például különböző üzemmódok, futóműbeállítások, gyorsváltó, stb.
  • A tesztútra kipihenten, arra a leginkább alkalmas állapotban érkezz.
  • A tesztvezetéshez szükséges okmányokat semmiképp ne felejtsd el: személyi igazolvány, lakcímkártya, vezetői engedély.

Jelentkezés tesztvezetésre

Minden *-gal jelölt adat megadása kötelező!

| elolvasás
| letöltés

Ha a vásárlást a jelenlegi motorod beszámíttatásával tervezed, kérünk töltsd ki BESZÁMÍTÁS fülön megtalálható űrlapot.

Motor beszámítása

Az űrlap kitöltése nem jelent semmilyen kötelezettséget egyik fél számára sem, az kizárólag az értékesítési ügymenet gyorsítását, leegyszerűsítését szolgálja. Végleges ajánlatot kizárólag személyesen és a motorkerékpár szervizünkben történt állapotfelmérését követően áll módunkban adni.

Minden *-gal jelölt adat megadása kötelező!

| elolvasás
KTM jármű kategóriák:   Travel   |   Naked   |   Sports tourer   |   Supermoto   |   E-ride   |   Enduro   |   Endurocross   |   MX   |