ÚJ motorok
790 ADVENTURE R - AKCIÓ

A terepmotorok génjeit öröklő KTM 790 Adventure R egy hosszú távú túrázásra alkalmas igazi off road motor, ami leginkább extrém kirándulásokon érzi magát elemében. A kalandorok kemény magjának igényeihez igazodva, a kéthengeres erőforrás erejét és járáskultúráját ötvözi egy egyhengeres könnyedségével. Ez a kombináció új távlatokat nyit meg és nem csak a kiemelkedő 400+ km-es hatótávolság miatt, de legkorszerűbb elektronikus segédberendezései és kimagaslóan ergonómikus kialakítása elérhetővé teszi a legextrémebb úti célokat is.

Listaár*: 3 759 000 Ft
Eredeti ár: 4 100 000 Ft
KONFIGURÁTOR
ERŐFORRÁS
Típus2 hengeres, soros, 4 ütemű
Hengerűrtartalom799 cm³
Teljesítmény95 LE
Nyomaték88 Nm
Furat/löket88 mm/ 65.7 mm
Indítás/akkumulátorÖnindító/-
Erőátvitel6 fokozat
Kenési rendszer2 olajpumpa
Primer áttétel40:76
Szekunder áttétel17:42
HűtésFolyadék hűtés
KuplungPASC™ csúszókuplung, mechanikus
EMS/GyújtásBosch EMS, RBW, elektronikus gázkar
CO2 kibocsátás98 g/km
Üzemanyag fogyasztás4.19 l/100 km
VÁZ
TípusChromium-Molybdenum acélváz, motorblokk mint teherviselő elem
Első futóműWP USD Xplor Ø 48 mm
Hátsó futóműWP Xplor PDS
Rugóút elöl/hátul240 mm/ 240 mm
Első/hátsó fék4 dugattyús radiálisan szerelt féknyereg, 2x féktárcsa 320 mm/ 2 dugattyús féknyereg, féktárcsa 260 mm
ABSBosch 9.1 MP (dőlésszög érzékeny-ABS és offroad mód, kikapcsolható)
LáncX-gyűrűs 5/8 x 1/4
Fejcső szög63.7 °
Villa előrenyúlás (rake)98mm
Szabad magasság263 mm
Ülésmagasság880 mm
Üzemanyag tank 20 l
Tömeg (üzemanyag nélkül)189 kg

Erőforrás

Az LC8c a piacon kapható legkompaktabb kéthengeres, tökéletesen az off-road kalandmotor szegmens igényeihez hangolva. Két kiegyensúlyozó tengelyének köszöbhetően szinte mentes a zavaró és fárasztó vibrációktól, újszerű technikai megoldásai pedig az elérhető minimálisra szorítják a tömegét. A teljes egészében nemesacélból készült kipufogó rendszer is a lehető legkönnyebb és kialakításánál fogva a jobb tömegelosztást és a maximális szabad magasságot szolgálja.  

95 LE, modern elektronika, 6 sebességes váltó, 450 km hatótáv és 15000 km-es szerviz intervallum, mi ez ha nem a tökélees kombináció extrém off-road túrázáshoz?

 

Hengerfej

A 8 szelepes hengerfej két szerelt vezérműtengellyel, hidraulikus láncfeszítővel, nyomatékra hangolt profillal és DLC bevonatú himbákkal (finger follower) és hengerenként egy gyújtógyertyával a tökélestesen passzol egy kalandmotorba.

Henger

Hüvely nélküli, nicasil bevonatú alumínium hengerek, open deck konstrukcióval, mely nem csak hatékonyabb hűtést eredményez, de lehetővé teszi, hogy a gyártás is kisebb tűréshatárokkal történjen. 

Dugattyú

Kovácsolt dugattyúk 3 gyűrűvel, siklócsapágyas hajtókarral, DLC bevonatú csapszeggel, a lehető legkisebb mozgó tömegért. Így a főtengely is könnyebb lehet, ami pedig könnyedebb kezelhetőséget jelent.

Forgattyúsház

Horizontálisan osztott, nagy nyomáson öntött alumínium forgattyúsház vékony falvastagság mellett nem csak súlyelőnnyel jár, de jelentős tervezői szabadságot is ad, a legkompaktabb adventure blokkhoz. 

Kenési rendszer

Félszáraz karteres olajzás minimalizálja a surlódási veszteséget. Az olajat pumpa nyomja ki a forgattyúsházból, a kuplungból és a sebességváltóból. Az olaj irányítva van, így fölösleges mennyiség nem akadályozza a motort. Az olajteknő az olajpumpa házzal, két olajpumpával és egy nyomásszabályzóval alkot egy egységet. Az olaj hűtéséről a V2-es LC8-ról ismert olajhűtő gondoskodik. 

PASC kuplung 

A PASC (Power Assist slipper Clutch) kuplung minimális kézi erővel működik, hogy több energiát spóroljon a vezetőnek. Az LC8-hoz hasonló csúszó kuplung ez esetben még kisebb és könnyebb. 

 

Sebességváltó

A 6 sebességes váltó egy átgondoltan összetömörített alkatrészekből álló, rendkívül kompakt egység. Klasszikus módon használva is sima váltásokat tesz lehetővé, de az opcionális gyorsváltó asszisztenssel kiegészítve újszerű élményt nyújt. 

RIDE-BY-WIRE

A KTM ride-by-wire rendszer a gázkar által adott parancsokat további változók figyelembe vétele mellett továbbítja a pillangószelepet működtető motor felé, így érve el még hatékonyabb és a körményeknek jobban megfelelő pillangószelep állást. 

Kipufogó

A célszerűen tervezett nemesacél kipufogó rendszer közepén elhelyezett hangtompító miatt lehetővé vált egy viszonylag kis végdob használata. Ennek több előnye van: esztétikusabb megjelenés, jobb súlypont és optimalizált szabad magasság. Mindez az extrém kalandok jegyében.  

Légszűrő

Vérbeli enduro lévén a légszűrő és az ahhoz való hozzáférés különösen fontos. A légszűrőház az ülés alatt van, a levegőt hátulról szívja. Ezáltal nem csak egyszerűen és bárhol cserélhető/tisztítható, de, nem foglalja a helyet elöl, ahol fontos, hogy a motor keskeny legyen, ráadásul a tank és vele együtt a súlypont is lejjebb kerülhetett. Igazi offroad felhasználásra érdemes a Power Parts katalógusból rendelhető speciális heavy-duty légszűrőt beszerezni.

Hűtés

Kemény terep szakaszokon, különösen nagy forróságban a hűtő rendszerre komoly feladat hárul. A 790 rendszere úgy van tervezve, hogy ilyenkor is helyt álljon.

Váz

A KTM 790 Adventure R egy extrém kalandmotor, ami a körülményektől függetlenül kiválóan teljesít. Kiegyensúlyozottsága aszfalton sportosan vezethetővé, terepen pedig elképesztően hatékonnyá teszi. Központi acélcső váza és könnyű térhálós acél segédváza nem csak könnyű és kompakt, de erős és strapabíró is. Az extra stabilitásért kormány lengéscsillapító felel, a motorblokk teherviselő elemként is funkcionál.

Segédváz

Extrém túrákon nem csak a terhelhetőség, de a tartósság is nagyon fontos. A térhálós acélcsövekből hegesztett segédváz elég erős ahhoz, hogy utassal és csomagokkal terhelt állapotban kemény terepen is megállja a helyét.

Lengővilla

A nagy precizitással gyártott, öntött alumínium lengővillát nyitott rács szerkezet merevíti, ugyanakkor tervezett rugalmassága lévén hozzájárul mind a stabilitáshoz, mind a komforthoz. A rugóstag közvetlenül (himbarendszer nélkül) kapcsolódik, ezáltal is egyszerűbbé téve a motort, csökkentve az alkatrészek számát. A viszonylag hosszú lengővilla hozzájárul a stabilitáshoz, jobb erőátvitelt tesz lehetővé és hozzájárul a megfelelő futómű beállításhoz.  

 

Kerék és gumi

Elöl 21”-os, hátul 18”-os fűzött kerék, Metzeler Karoo 3 gumikkal. Ez azt jelenti, hogy a motor már gyári állapotában is nagyon komoly off road teljesítményt nyújt. A kerekek egyszerre erősek, könnyűek és tartósak. Rally és enduro tapasztalataink alajpán pontosan tudjuk, hogy milyennek kell lenniük, hogy teljes magabiztossággal indulhass el, szó szerint bárhova. A kerekek szériában tömlő nélküliek, és opcionálisan kerényomás ellenőrző rendszer csatlakozás is elő van készítve. Annak, aki ennél is messzebb menne, a Power Parts katalógusból ajánlunk olyan kerék szettet, ami még inkább hasonlít a verseny enduro kerékhez, kicsit vékonyabb és mousse-zal is használható. 

 

Felfüggesztés

Ha kalandmotorzásról van szó, rengeteg változót kell figyelembe venni a jó beállításhoz: a vezető tömege, a csomagok mennyisége, az üzemanyag és persze a várható körülmények. A KTM 790 Adventure R teljesen állítható WP futóműve arra hivatott, hogy a legtöbb helyzethez és körülményhez hozzá lehessen állítani.

A 48mm átmérőjű WP XPLOR villa, 240mm-t mozog, kiáló visszajelzést ad és csillapítása extrém off-road használatra is tökéletesen megfelel. Míg rugó mindkét szárban van, addig a nyomó csilapításért a bal, a húzóért a jobb száe felel. Ezáltal nagyon könnyen állítható mind a nyomó mind a húzó csikklapítás a villaszárak tetjén, akr út közben is. A felütés megakadályozására fejlett hydro-stop rendszer szolgál.  

Hátul a WP XPLOR rugóstag szintén 240 mm-t mozog és teljesen állítható: rugó előfeszítés, gyors és lassú nyomó csillapítás és húzó csillapítás. A WP XPLOR PDS a KTM védjegyének számító progresszív csillapítás rendszert (PDS) használja, ami himbarendszer használata nélkül is progresszív csillapítási tulajdonságokkal ruházza fel a futóművet. A felütés elleni védelemért egy második dugattyú felel. 

 

Kormány lengéscsillapító

Aszfalton sportos kigyorsításoknál és kemény terepen, nagy tempónál előforduló kormány szitálást akadályozza meg a kormány lengéscsillapító. Aggodalomra semmi ok, észrevétlenül látja el a feladatát.   

Villahíd

Alumínium ötvözetből készült könnyű, de kellően merev villahidak, ami egyúttal úgy lett tervezve, hogy továbbítsa a váz visszajelzéseit és különböző kormány beállításokat is lehetővé tegyen. 

Fék

A 790 Adventure R lassulásáról elöl két db 320 mm átmérőjű tárcsa, 4 dugattyús, radiálisan szerelt féknyergekkel, hátul pedig 260 mm-es tárcsa, kétdugattyús úszóágyazású nyereggel gondoskodik. Ez a kombináció a körülményektől függetlenül optimális fékezést tesz lehetővé.

Üzemanyag tank

Ez a formabontó új üzemanyag tank kialakítás valódi innováció. A térfogat nagy része olyan alacsonyra kerül a motor mellé, amennyire csak lehetséges és ez sok előnnyel jár. Ülve és állva motorozás közben is érezhetően keskenyebb kialakítást tesz lehetővé, ami javítja az ergonómiát a komfortot és a kezelhetőséget és sportos ülés kialakítást tesz lehetővé. A tömeg nagy része alacsonyra kerül, ami tovább javítja a kezelhetőséget és fürgébbé teszi az irányítást. A tank külső erőhatásoknak - különösen esés esetén - kitett helyen van, de a megfelelő anyaghasználatnak köszönhetően biztosra vehetjük, hogy ez nem jelent extra kockázatot a hagyományos üzemanyag tank használatához képest. Honnét tudjuk mindezt? Sok százezer km-t tettek meg a gyári Rally KTM-ek ugyanilyen oncepció szerint készülő tankkal olyan extrém körülmények között is, mint a Dakar Rally, hiba nélkül. Mindenből csak a legjava: keskeny, mint egy kis off-road motor, de a hatótáv elképesztő 450 km.

   

Ergonómia és komfort

A KTM 790 Adventure R számos állítási lehetőséget nyújt, hogy akár egymástól távol eső egyéni igényeknek is meg tujon felelni.

Kormány

Változó keresztmetszetű alumínium kormány maximális kontrollt és kényelmes testhelyzet fevételét teszi lehetővé. Felfogatása 6 pozícióban állítható, ami 30 mm-t fog át, tehát tág határok között egyénre szabható. 

Lábtartó

Egy off-road kalandmotort sokféleképpen lehet használni: állva, ülve, utcai vagy MX csizmában, porban, vagy éppen sárban. Ergonómikus kialakításának, széles keretének, jó elhelyezésének és a kivehető gumi betétnek köszönhetően ezt mind tudja.

Ülés

Az egyrészes off-road stílusú ülés maximális mozgási szabadságot ad, tökéletesen tapad és olyan komfortot nyújt, ami élvezhetővé teszi a leghosszabb nyeregben töltött napokat is. Igény esetén a 790 Adventure kétrészes ülése is gond nélkül használható. 

Szélvédő

Az R modell alacsony szélvédője extrém off-road felhasználás mellett, szélső testhelyzetek felvételekor sem lesz útban, ráadásul akkor sem akadályozza a kilátást, ha vastagon sár borítja. Két pozícióban állítható. Ha több szélvédelemre van szükség, a 790 Adventure modell magasabb plexije alkalmazható. 

Idomok és megjelenés

A 790 Adventure R egy újszerű enduro koncepció, ami egy könnyű enduro vázzal kezdődik és kecses, de ellenálló idomokkal zárul, melyek nem csak jól néznek ki és könnyűek, de védelmi funkciójuk is van. A bátor formaterv a versenysportban gyökerezik.  

TFT kijelző

Az 5"-os TFT kijelző nem csupán modern megjelenésű, de funkcionalitásában is kiemelkedő. Megtett távolság, hátralévő hatótáv, ABS beállítások és menetprogramok mind gyorsan átláthatóak és egyszerűen állíthatóak ezen a nagy színes kijelzőn. Egyénre szabható az aktuálisan megjelenített információk köre és azok elhelezése, miközben az eszköz folyamtoan alkalmakzodik a külső fényiszonyokhoz. A sebességváltás optimális pillanatát villanás jelzi.  

LED világítás 

Az első-, hátsó- és az index lámpák is LED-esek, ami nem csak kiváló fényerőt jelentenek, ami által fokozzák a biztonságot, de a legkönnyebb és legkompaktabb megoldás is, ami sok egyéb mellett hozzájárul a tömeg alacsonyan tartsához és az extrém kalandor dizájnhoz. 

 

Szoftver és elektronika

Ha motorozás közben meleg helyzetbe kerülsz, mindig számíthatsz az ABS, az MTC (Motorcycle Traction Control) és a különböző menetprogramok segítségére. Az MTC kimondottan motorkerékpárokra fejlesztett, dőlészög-érzékeny kipörgés gátló, ami akkor avatkozik közbe, ha a hátsó kerék forgási sebessége eltér az aktuális menethelyzetben szokásostól. A Rally mód lehetőséget ad az elektronikai segédberendezések sokkal tágabb határok közötti beállítására. Például sokkal nagyobb mértékű kipörgés is baállítható, ha a körülmények és a vezetői képességek ezt megengedik. A Ride-By-Wire rendszer a motoros gázparancsit az aktuális menethelyzethez optimalizálva továbbítja a pillangószelep felé. 

Kipörgés gátló - MTC

Motorcycle Traction Control - motorkerékpárokra fejleszett dőlésszög érzékeny kipörgésgátló, ami azonnal beavatkozik, amint a hátsó kerék sebessége nagyobb, mint az aktuális menethelyzetben megengedhető. Az MTC ezredmásodpercek alatt képes szinte észrevehetetlenül csökkenteni a teljesítményt épp olyan mértékben, hogy a kerék túlpörgése tűréshatáron belülre kerüljön. A kipörgésgátló - ha a helyzet vagy a vezető megkívánja - kikapcsolható.     

Dőlészög érzékeny, vagy "kanyar" ABS

A KTM kanyar ABS mindig maximális fékerőt tesz lehetővé, függetlenül attól, hogy mennyire van bedöntve a motor. Természetesen terep használathoz kikapcsolható.

Off Road ABS

A motor viselkedése fékezéskor  aszfalt burkolaton viszonylag jól számítható. Ugyanez már nem mondhatő el, ha homokban, sárban, murván, vagy köveken (pláne nem ezek különböző konbinációján) történik mindez. Az off-road ABS funkció ezért alapvetően különbözik a legmegengedőbb aszfaltos beállítástól is. Ez esetben a hátsó keréken egyáltalán nem működik az ABS, az elsőn pedig a beavakozás mértéke sokkal kisebb, valamint a dőlésszög adatot figyelmen kívül hagyja a rendszer, a terepmotorozás sajátosságainak megfelelően.   

Off Road Ride Mode

Off-road módban a 790-es sor kettes erőforrás csúcsteljesítménye árnyalatnyival csökken, teljesítményleadása simább. Pont annyira, hogy terepen még kiszámíthatóbban viselkedjen. Ilyenkor az elektronika megenged bizonyos mértékű kipörgést, ezzel is segítve a kanyarodást, valamint, hogy nagyon laza talajon is képes legyen vonóerőt felépíteni. Az egykerekezés gátló ebben a módban szintén nem aktív, így a kerék a terepakadályokon átemelhető. Mi ez ha nem egy vérbeli terepmotor?   

Rally mód

A legfelkészültebb terepezőknek készült a "Rally mód", ami a 790 Adventure R modell alap felszereltségéhez tartozik és a lehető legtöbb egyéni beállítást teszi lehetővé. Ez a mód adja a legsportosabb gázreakciót is. A kipörgés mértékét 9 fokozatban lehet állítani fokozatosan, ahol a 9-es az eső üzzemmódhoz hasonló mértékben gátolja a kerék túlpörgését, az 1-es pedig nem jelent érezhető beavatkozást. 

KTM MY RIDE

A KTM MY RIDE rendszerrel a motor az okostelefonnal összekapcsolahtó és az alábbi funkciókat nyújtja: hívások fogadása, zenehallgatás, navigáció az opcionális app használatával. Mindez a kormányról biztonságosan vezérelhető módon. További információ a www.ktm.com/my-ride oldaon 

Általános információk motor próbaúthoz

Az igényeidnek legmegfelelőbb próbautat szeretnénk ajánlani, ezért kérünk, hogy figyelmesen olvasd el az alábbiakat és minél pontosabban töltsd ki az űrlapot.

A KTM kínálatában megtalálható motorok felhasználási területe rendkívül széles spektrumon mozog, csakúgy, mint az ügyfeleink felkészültsége, motorozási szokásai. Hogy csak a két végletet említsük, egész más igényei vannak egy kezdő utcai motorosnak, mint egy 20+ év tapasztalattal rendelkező terepezőnek.

Pontosan tudjuk, hogy egy tesztút mennyire fontos neked mielőtt megvásárolsz egy motort. Ezért a tesztet igyekszünk annyira rugalmasan kezelni, amennyire csak lehetséges és minden ügyfelünknek személyre szabni.

Ugyanakkor néhány korláttal is tisztában kell lenned. A motorozás veszélyes üzem! Különösen, hogy egy számodra új járművet próbálsz ki, ráadásul sok esetben a körülmények is szokatlanok.

A biztonságod érdekében ezért a tesztútra az adott kategóriában elvárható védőfelszerelések nélkül nincs lehetőség.

Naked, Supersport, Sport touring, Supermoto és Travel kategóriákban a következő védőfelszerelések kötelezőek: bukósisak, kesztyű, protektor ing, vagy protektoros motoros kabát. Javasolt: motoros csizma és protektoros motoros nadrág viselete.

Enduro, MX, E-Ride kategóriákban a következő védőfelszerelések használata kötelező: bukósisak, kesztyű, térdvédő, terepmotoros csizma, felsőtest védő protektor.Bizonyos környezeti és időjárási körülmények között nem adunk ki tesztmotort, például sötétben, vagy vizes, hideg, csúszós úton.

A tesztmotorozás csak a KTM Centrum munkatársának felügyelete alatt történhet, akinek az utasításait a próba során be kell tartani. Hozzá kell járulnod, hogy tesztútról esetleg videófelvételt készítünk.

Bizonyos esetekben a tesztmotort csak letét (készpénz, vagy tárgyi) ellenében van módunk kiadni! Erről kollégáink adnak bővebb tájékoztatást.

Az esetlegesen okozott károkért teljeskörű anyagi felelősséget kell vállalnod és a saját és örököseid nevében le kell mondanod a próbával kapcsolatban esetlegesen felmerülő kártérítési és fájdalomdíj igényről.

Jó tanácsok próbaúthoz:

  • Tudatosítsd, hogy ez nem egy örömmotorozás. Mi is imádjuk az egykerekezést, a stoppie-t, a teljes gázos kigyorsításokat és a térdkoptató hangját, de nem egy tesztúton! Önmérséklet
  • A próbaút előtt gondold át, hogy a melyek azok a tulajdonságok, amikre különösen figyelned kell. Ergonómia, futómű, fék, motorkarakterisztika, általános kezelhetőség, komfort, stb.
  • Legyél tisztában azokkal a funkciókkal, amiket ki szeretnél próbálni, például különböző üzemmódok, futóműbeállítások, gyorsváltó, stb.
  • A tesztútra kipihenten, arra a leginkább alkalmas állapotban érkezz.
  • A tesztvezetéshez szükséges okmányokat semmiképp ne felejtsd el: személyi igazolvány, lakcímkártya, vezetői engedély.

Jelentkezés tesztvezetésre

| elolvasás
| letöltés

* Ha a vásárlást a jelenlegi motorod beszámíttatásával tervezed, kérünk töltsd ki a következő űrlapot.

Motor beszámítása

Az űrlap kitöltése nem jelent semmilyen kötelezettséget egyik fél számára sem, az kizárólag az értékesítési ügymenet gyorsítását, leegyszerűsítését szolgálja. Végleges ajánlatot kizárólag személyesen és a motorkerékpár szervizünkben történt állapotfelmérését követően áll módunkban adni.
| elolvasás
KTM jármű kategóriák:   Travel   |   Naked   |   Sports tourer   |   Supermoto   |   Supersport   |   E-ride   |   Enduro   |   MX   |