Hardtail MTB (Marathon; Tour; Casual; Commute): Olyan merev hátsó háromszögű (merevfarkú vagy hardtail) MTB geometriás kerékpárok melyek az aranyközéputat képviselik. MTB Hardtail kerékpárokat inkább terepen és kevésbé aszfalton ildomos használni, de itt az aszfalton történő kerékpározás lehetséges, köszönhetően a speciálisan kialakított kisebb bütykökkel és simább futófelülettel rendelkező, kevésbé ballonos 27,5"-os vagy 29"-os kerekeknek. Ez azzal jár viszont, hogy a terep képességei gyengébbek mint az összteleszkópos MTB-nak, az ugratások magassága sem haladhatja meg a 15 cm-t! Terepen való felfedezés és hosszabb túrázás enyhébb akadályokkal az ideális felhasználásuk. Első teleszkópjuk rugóútja 100 mm és 140 mm között van. Az ST kerékpárokhoz hasonlóan, ezek is nagyszerűen személyre szabhatók.
| Tovább ...
Fully MTB LT (Long Travel - vagy mint Enduro; All Mountain; Trail): Olyan összteleszkópos hegyikerékpárok melyek a nehezebb terep akadályok (patakmedrek; sziklák; vadösvények) leküzdését és korlátozott downhill (max. 40 km/h tempó és max 120 cm-es ugratások) felhasználást tesznek lehetővé. Kialakításuk alap tartozéka a hosszú rugó úttal bíró teleszkóp (140mm - 170mm-ig.) és hátsó rugóstag. Vázuk kialakítása erős, nagy teherbírású, MTB geometriás és robosztus. Jellemzően ballonosabb 27,5"-os továbbá 29"-os vagy váltott kerékméret (elöl 29" hátul 27,5"). Ezek a kerékpárok nagyobb kihasználtságuk révén több karbantartást igényelnek, továbbá az ilyen bringák a feljebb leírt körülmények közötti használata erősen függ a felhasználó tapasztaltságától és képességeitől, gyakorlottabb terep kerékpárosoknak javasoljuk.
| Tovább ...
Fully MTB ST (Short Travel - vagy mint Maraton; Tour; Casual): Olyan összteleszkópos hegyikerékpárok melyek könnyebb vagy nehezebb terepek (kisebb akadályok, mint gyökerek, kövek és átfolyások, laza vagy szilárd talajon való haladás) leküzdését teszik lehetővé. Ezeknek a kategóriának fő sajátossága a fordulékonyság és a sebesség. Teleszkópjaik rugó útja 100 és 130 mm között van továbbá minden esetben fel vannak szerelve hátsó rugóstaggal. Jól alakíthatok, utólag felszerelhetők sárvédővel és csomagtartóval is. Ennél a kategóriánál a robosztus MTB geometria mellett a 27,5"-os és a 29"-os kevésbé ballonos kerékméret a jellemző, mely abroncsokat ha igény van rá aszfalthoz jobban passzoló gumira lehet cserélni, ebben az esetben persze veszítenek a terepező képességükből.
| Tovább ...
Cross Trekking (Off Road; Hybrid; LFC): Olyan trekking geometriás kerékpárok melyeket többnyire aszfalton kevésbé terepen használunk, ha úgy tetszik egyfajta arany közép út bringák. Rövid teleszkóppal rendelkező (63 - 100 mm) hátsó rugóstag nélküli időnként erősített sárvédővel és lámpákkal is felszerelt (LFC; Hybrid) vagy ezek nélküli (Off Road; Cross) kerékpárok tartoznak ide. A trekking kialakítás véget, ezek a kerékpárok kényelmesek, nagy távok megtételére alkalmasak. Jellemző kerékméretük a 26" és 28" de gyártanak 29"-os bringákat is. A MTB-nál keskenyebb de szintén bütykös gumikkal rendelkeznek, emiatt terep képességük jóval gyengébb (jobb minőségű földutakon vagy gátakon/töltéseken) de jóval használhatóbbak aszfalton, betonon.
| Tovább ...
Túra Trekking (On Road; Travel; Commute): Olyan trekking geometriás kerékpárok melyeket aszfalton, kerékpárúton használunk. Kialakításuk révén nagy távok megtételére alkalmasak és jól felszereltek. Jellemzően csomagtartóval, sárvédővel, integrált lámpákkal. Esetenként rugós nyeregcsővel kerülnek forgalomba. Kényelmes ergonomikus nyereg és markolat továbbá a láncváltó jellemző az ebbe a kategóriába tartozó kerékpárokra. Napi ingázásra és kerékpár túrákra ajánlom. Használatuk a fent leírt műutakon kívül nagyon jó minőségű földutakon, töltéseken továbbá murvás utakon lehetséges. Sok további kiegészítővel (pl.: első csomagtartó, táska, lámpa, állítható nyeregcső stb.) bővíthetők, személyre szabhatok.
| Tovább ...
Urban Trekking (On Road; City; Travel; Commute): Olyan trekking geometriás kerékpárok melyeket aszfalton, kerékpárúton illetve településeken belül használunk rövidebb távokon. Kialakításuk révén roppant kényelmesek rövidtávon, de az ülő pozíciójuk miatt hosszabb távú kerékpározásra/ túrára nem igazán alkalmasak. Magasított kormány stucni, ergonomikus markolat, kényelmes szélesebb profilú nyereg jellemzi ezt a kategóriát. Hasonlóan a túra trekkingekhez jól felszereltek, közúti közlekedésre alkalmasak. Sok városi kerékpárt agyváltóval szerelnek, mely ha jól be van üzemelve jóval kevésbe gondozás igényes mint a láncváltó (lánc sokkal kevésbe nyúlik, illetve a váltás az agyváltó házán belül, védett helyen történik). Ezeknél a bringáknál megjelenik a bordázott szíj mint erő átvivő alkatrész a lánc mellett. Hátrányuk, hogy terepre nem vihetők és a hosszabb emelkedőket kevésbé bírják.
| Tovább ...
Gyerek kerékpár (Tour; Casual; Commute): Olyanok mint a Hardtail MTB-ok csak kisebbek. 24"-os és 26"-os kerekekkel gyártják ezeket a bringákat. Jellemző vázméretük a 33cm és 38 cm között van. Elektromos motorjuk gyengébb (kb.: 50Nm - 65Nm) és a végsebességük is korlátozott, 20 km/h-ig segítenek rá. Az első teleszkóp hossza 50 - 80mm-ig terjedhet. Nagyon fontos, hogy ezek a kerékpárok 70 kg-ig terhelhetőek (ez megengedett összsúly, tehát a kerékpáros és a kerékpár saját súlya is beleszámít) továbbá jellemző, hogy láncváltóval szereltek, annak strapabírása miatt. Használhatóak jó minőségű, nagyon enyhe földúton és aszfalton vagy sima úton is. Ezen kategória felhasználása csak szülői felügyelet melett lehetséges!
| Tovább ...